På KSAN:s kansli har vi precis fått leverans från
tryckeriet av vårt nya metodmaterial "Det rosa monstret". Snart kommer
material gå att beställa i webbshopen på www.ksan.se
Medlemmar
i BellaNet är de första som får ta del av materialet Det rosa monstret. KSAN hoppas att detta material kommer till
flitig användning redan under höstterminen i era tjejgrupper. KSAN kommer att
anordna fyra regionala konferenser för att informera om Det rosa monstret under hösten, samt bjuda in till
metodutbildningsdagar under 2013
Det rosa monstret
är ett nytt handledarmaterial som vill inspirera tjejer till aktivitet
och eftertanke. Vi vänder oss till alla som vill främja tjejers
medvetenhet om marknadsföringens krafter och syfte, till
tjejgruppsledare, lärare, kuratorer, sjuksköterskor, fritidsledare,
kvinnoorganisationer m.fl.
Materialet är framtaget inom KSAN:s projekt Marknadsföring till flickor och tillgängliggör de nyhetsbrev som tagits fram inom projektet.
Den aggressiva marknadsföringen av beroendeframkallande produkter riktas allt mer till unga kvinnor. Rosa cigaretter, snus med hallonsmak, blommiga ölburkar - allt marknadsförs till tjejer med löften om fest, framgång och frihet.
Materialet bygger på värderingsövningar, interaktivitet och reflektion kring olika teman bl.a. skönhetsideal, manligt och kvinnligt, könsdiskriminering, hälsa och valfrihet.
Handledningen är framtagen i samarbete med Jeanette Roos, och utgivet med stöd av Statens Folkhälsoinstitut.
Håll utkik efter nyheter om ”Det rosa monstret” på www.ksan.se där materialet kommer att kunna beställas i webbshopen.
För mer information:
Louise Hammar
informatör
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
08-101041
Materialet är framtaget inom KSAN:s projekt Marknadsföring till flickor och tillgängliggör de nyhetsbrev som tagits fram inom projektet.
Den aggressiva marknadsföringen av beroendeframkallande produkter riktas allt mer till unga kvinnor. Rosa cigaretter, snus med hallonsmak, blommiga ölburkar - allt marknadsförs till tjejer med löften om fest, framgång och frihet.
Materialet bygger på värderingsövningar, interaktivitet och reflektion kring olika teman bl.a. skönhetsideal, manligt och kvinnligt, könsdiskriminering, hälsa och valfrihet.
Handledningen är framtagen i samarbete med Jeanette Roos, och utgivet med stöd av Statens Folkhälsoinstitut.
Håll utkik efter nyheter om ”Det rosa monstret” på www.ksan.se där materialet kommer att kunna beställas i webbshopen.
För mer information:
Louise Hammar
informatör
08-101041
Det rosa monstret - ett nytt handledarmaterial från KSAN.
Projektledare Britt Fredenman