Det rosa monstret
är ett nytt handledarmaterial som vill inspirera tjejer till aktivitet
och eftertanke. Vi vänder oss till alla som vill främja tjejers
medvetenhet om marknadsföringens krafter och syfte, till
tjejgruppsledare, lärare, kuratorer, sjuksköterskor, fritidsledare,
kvinnoorganisationer m.fl.
Materialet är framtaget inom KSAN:s projekt Marknadsföring till flickor och tillgängliggör de nyhetsbrev som tagits fram inom projektet.
Den aggressiva marknadsföringen av beroendeframkallande produkter riktas allt mer till unga kvinnor. Rosa cigaretter, snus med hallonsmak, blommiga ölburkar - allt marknadsförs till tjejer med löften om fest, framgång och frihet.
Materialet bygger på värderingsövningar, interaktivitet och reflektion kring olika teman bl.a. skönhetsideal, manligt och kvinnligt, könsdiskriminering, hälsa och valfrihet.
Handledningen är framtagen i samarbete med Jeanette Roos, och utgivet med stöd av Statens Folkhälsoinstitut.
För mer information:
Louise Hammar
informatör
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
08-101041
Materialet är framtaget inom KSAN:s projekt Marknadsföring till flickor och tillgängliggör de nyhetsbrev som tagits fram inom projektet.
Den aggressiva marknadsföringen av beroendeframkallande produkter riktas allt mer till unga kvinnor. Rosa cigaretter, snus med hallonsmak, blommiga ölburkar - allt marknadsförs till tjejer med löften om fest, framgång och frihet.
Materialet bygger på värderingsövningar, interaktivitet och reflektion kring olika teman bl.a. skönhetsideal, manligt och kvinnligt, könsdiskriminering, hälsa och valfrihet.
Handledningen är framtagen i samarbete med Jeanette Roos, och utgivet med stöd av Statens Folkhälsoinstitut.
För mer information:
Louise Hammar
informatör
08-101041
Färskt från tryckeriet! KSAN:s nya material "Det rosa monstret".
Det rosa monstret - ett nytt handledarmaterial från KSAN.
Projektledare Britt Fredenman